onsdag 11. august 2010

Etterlengtet Update

Hei alle kjente og ukjente! Nå er det vel nesten en uke siden forrige blogginnlegg. Har hatt mye å gjøre og har rett og slett ikke orket å sette meg ned for å skrive, men nå er det vel på tide! Hva har jeg gjort siden sist? Spørs om jeg husker det! For 4-5 dager siden dro jeg, Jonathan og Marquez til en skate park med 3 skateboard's og 1 bmx sykkel! Det var ca 40 grader (som vanlig) og det var fult av andre kids der. Jeg var litt skeptisk siden jeg aldri har stått på skateboard før, men jeg er med på alt jeg kan være med på når jeg er her. Jeg sier aldri nei til å komme meg ut av huset og ut i varmen for å gjøre noe! Jeg prøvde meg frem på skateboardet, men jeg er ikke særlig flink. Jeg tryna i alle fall ikke slik som Marquez gjorde. Han datt rett på hodet og mistet hukomelsen. Eller, han husket ikke at han falt eller hvordan han falt. Han husket heller ikke hvordan han hadde kommet seg til skate parken, eller hvem sine klær det var han hadde på seg. Han var helt borte! Men sakte men sikkert kom hukommelsen tilbake igjen. Jeg og Jonathan ble litt bekymret og vurderte å kjøre til legevakta, men droppet det da han så ut til å være like hel igjen. Vi skatet i rundt 3 timer før vi dro innom "Taco Bell" og kjøpte oss noen buritoer. Jeg må si at "Taco Bell" lager verdens styggeste taco/buritoer. Skal aldri tilbake dit igjen!


På mandag dro jeg, Jonathan og Michael Cody Allen Oliver (en kul kar med ett laangt navn) på skola for å snakke med coachen ang am. fotball. Da vi ankom skola så jeg rundt 50 svette freshmen's som var ute i sola og trente. Ble svett bare av å se på de. Vi ventet i ca 20 min før de var ferdige med treninga slik at jeg kunne få snakket med coachen. Coachen virket veldig grei og sa han gledet seg til å se meg på banen (bare synd at jeg garantert er dårligst av alle!). Vi gikk inn i idrettsbygget og han gav meg en hel bunke med papirer som måtte fylles ut. Og akkurat nå ser jeg at jeg allerede har blogget om denne dagen.... Så vi stopper der!


Hmm, tjaa de andre dagene har vi egentlig bare tatt det med ro! Har vært en god del i byen siden Jonathan har jobbet en del i det siste. Som regel så hiver jeg, Marquez, Michael og Tyler oss med når Jonathan drar på jobb. Guttene har som vanlig hatt konkurranse om hvem som klarer å skaffe flest nummer hos jentene... Alltid like morsomt å se på! Har også vært på kino to ganger siden jeg kom hit. En dag var det jeg, Marquez og Michael. Vi så "The Sorcerer's Apprentice" og vi var alle enige av at det var en fet film! Så var jeg også på kino i går. Jeg, Jonathan og Freddy (en kul kar fra Colombia) satt på rommet til Jonathan og spilte tv-spill da Freddy plutselig fikk ei melding fra ei jente. Hun spurte om han ble med på kino og at han kunne ta med oss. Vi hev oss i bilen alle sammen og kjørte bortover. Da vi kom fram til kinoen gikk vi fram til disken og kjøpte oss hver sin billett mens vi ventet. Etter noen minutter kom 3 kraftige, svartkledde jenter mot oss. Den ene var større enn den andre. Vi gikk inn i kinosalen og satt oss. Jeg satt meg trygt mellom Jonathan og Freddy, så langt unna jentene som mulig. Vi så "The Other Guys", en sinnsykt morsom film! Jentene satt for det meste og ropte og søyt under hele filmen, så var ganske deilig å komme seg bort i fra de da filmen var over. Freddy unnskyldte seg med at han trodde det var en annen jente han hadde fått melding fra. Uansett, det var en morsom opplevelse! 


For 2-3 dager siden var jeg hos legen. Jeg måtte dra til legen med ett av skjemaene som coachen måtte ha meg til å fylle ut. De ville ha informasjon om høyde, vekt, sykdommer, allergier osv. Jeg gikk inn på ett rom sammen med legen. Han hørte at jeg hadde aksent, så han spurte hvor jeg var i fra. Da jeg fortalte at jeg var fra Norge sa han "are you kidding with me?". Han fortalte meg at kona hans var fra Bergen og viste meg ett bilde av henne. Var morsomt å snakke om Norge med han mens han tok noen undersøkelser. Pinlig for meg, men morsomt for deg, da jeg trodde jeg var ferdig med undersøkelsene forklarte legen meg at det var en ting som gjenstod. Jeg måtte ta av meg shortsen og dra ned bokseren. Han skulle ha meg til å hoste mens han holdte fast i ballene mine! Litt spesielt og pinlig, men sånn er det bare. Nå var i alle fall alt av papirer som skulle sendes til coachen ferdig utfylt. 


Dagen etterpå dro vi på skolen kl 6.30 siden jeg trodde jeg skulle ha practice. Men neida, kan ta opptil en uke før jeg får starte å trene. Coachen måtte sende papirene til enellerannen plass, så skulle de sende de tilbake igjen da de var godkjent. Og det kan fort ta en uke.. Siden vi allerede var på skolen så dro vi innom administrasjonen slik at jeg fikk registrert meg på skolen. Jeg fikk valgt fagene jeg skal ta i år. Jeg kunne komme tilbake og endre fagene hvis det skulle ha seg slik at skolen i norge krever at jeg må ha ett spesielt fag for å få året godkjent. Men foreløpig ser timeplanen min slik ut:

Algebra II
Physics
Football

U.S History
English III
Computer Science

Spanish II


Mulig jeg må bytte til fransk siden det er det språkfaget jeg hadde 1. året på VGS. Senere på dagen var vi bare hjemme og tok livet med ro!


I dag har jeg vert på skolen og spilt litt football med Jonathan, Tyler og Freddy! Det var veldig gøy og jeg ser frem til å starte å trene med laget. Vi har treninger hver mandag-fredag fra 6.30-8.30 og senere på dagen fra 15.00-17-30. Tror det kan komme til å bli tungt, men noe må jeg holde på meg slik at jeg ikke blir feit på all drittmaten jeg får i meg hver dag. Har vel blitt litt for mye fast food i det siste. Uansett, senere på dagen i dag dro jeg, Jonathan, Tyler, Freddy, Marquez, Sheri og 2 jenter på 15 som Jonathan fant i byen da han var på jobb til en innsjø som ligger ca 30-40 minutter unna. Vi hadde med oss volleyball og jeg gledet meg til å spille! Da vi kom fram var det stappfult på volleyball banene, så vi satt oss ned og ventet. Vi ventet og ventet og ventet. Mens vi ventet badet vi litt i vannet, det var varmt og deilig! Men volleyball banene ble aldri ledige, så vi dro hjem etter 1,5 timer. Bomtur rett og slett, men det var godt å komme seg ut av huset i alle fall. På vei hjem stoppet Sheri på en drive thru og kjøpte kveldsmat.. Alle spiste burger unntatt meg! Jeg spiste kylling. Jeg har gitt Sheri beskjed om at jeg er lei av burgere og fet mat, så nå kjøper hun alltid kylling til meg: ) I dag har vi også snakket om husregler, skal slenge med ett bilde av det. Jeg har dessverre ikke vært særlig flink til å ta bilder mens jeg har vert her, men jeg skal starte med å ta masse bilder slik at dere får se hvordan det ser ut her og hva jeg driver med. Jeg ser nå at dette ble verdens lengste blogginnlegg og jeg tror jeg avslutter nå før jeg hopper til køys! 


Trykk på bildet for å få det større.
Og som vanlig så savner jeg kjæreste, venner, bekjente og familie hjemme i Norge! Håper dere koser dere like mye som jeg gjør. Anette, Jørgen og Elle, kos dere kjempemasse i Barcelona og hils Elle fra meg. Snakkes på skype en dag : )


Skal ikke bli like lenge mellom neste gang jeg oppdaterer bloggen! Hejdå <3

10 kommentarer:

  1. høres ut som du kosa dæ :D

    SvarSlett


  2. overaska over at noen i det hele tatt orka å les alt dette! jaa storkosa mæ :D

    SvarSlett
  3. Jeg skal også til Texas, ca 45 min utenfor Dallas :-)

    SvarSlett
  4. Det som e mest overraskanes e at du i det hele tatt orka å skriv alt dette!! :)

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg skal være utvekslingsstudent neste år! Jeg kommer sikkert til å følge bloggen din, det virker som du har det kjempe fint og du skriver bra! Keep up the good work ;)

    Hilsen Mari : -)

    SvarSlett
  6. faen så lenge det går mellom kvært eit innjlæggh

    SvarSlett
  7. Takk skal du ha Marit :-D Skal prøve å oppdatere ofte!

    Maja, link i vei :D

    Anonym, kutt ut sytinga!

    SvarSlett