onsdag 25. august 2010

Update - Dallas Cowboys VS Oakland Raiders ++

Hei å hopp! Nå er det vel ett titalls burgere, flere liter Mnt. Dew, en haug av Oreo's og 12 dager siden forige innlegg. Alt for lenge siden sist, først og fremst siden jeg hadde glemt av passordet, men har også vært litt lat i det siste. Hvor skal jeg starte, hva har jeg gjort siden sist? Vet ikke om jeg klarer å huske så langt tilbake. Jo,  dagen etter forige blogginlegg - den 12 - dro vi alle mann på fotball kamp, og med fotball mener jeg Amerikansk fotball. Det var jeg, Jonathan, Tyler, Sheri, mamman til Sheri, Freddy og Marquez. Vi skulle se Dallas Cowboys VS Oakland Raiders på hjemmearenaen til Dallas Cowboys. Det er verdens største innendørs arena med 80.000 sitteplasser, så var fantastisk stort og rått! Sheri hadde 4 billetter til fremste rad, og 3 billetter mange rader bak. Jeg, Sheri, Tyler og mamman til Sheri satt helt fremst. Vi satt så nært at man kunne se hvilken farge spillerene hadde på øynene. Det var dritfett! Cowboys er det mest suksessfulle laget i amerikansk fotballs nyere tid. De har vunnet Super Bowl fem ganger og kommet til Super Bowl hele åtte ganger. Men dessverre tapte de kampen. Men det var en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme, og det var utrolig kult. Ja og forresten, var veeeeldig kult å se alle cheerleaderene som danset hver gang det ble poeng eller når det var pause! Hm, ja, hva har jeg ellers gjort? Husker beklageligvis ikke hva jeg har gjort de siste 12 dagene. Eller, for noen dager siden var jeg, Jonathan, en farvet gutt ved navn Sam, dama til Jonathan og ei som heter Amanda på ett stort utendørst badeland, eller Waterpark som det heter. Det var veldig morsomt. De hadde masse forskjellige sklier osv, så det var artig. Jeg tror vi var det borte i rundt 2.5 timer før det begynte å høøøljeregne. Når det regner i Texas, ja da regner det skikkelig! Var egentlig morsomt med høljeregnet, men var ganske kaldt så vi dro hjem igjen. 


Nå har jeg forresten kommet i gang med skole! Det er deilig å endelig "starte året", for det er nå det starter for alvor. Skolen er ganske stor, over 2000 elever. Jeg er forresten junior siden skolen ikke tillater utv. studenter å være senior. Men det gjør egentlig ingenting, eneste som er kjipt er at jeg ikke får deltatt på graduation! Jeg er veldig fornøyd med skolen, lærerene og mine medelever! Eneste som jeg ikke liker er kantinematen. Usj og æsj, jeg tror jeg skal bake en haug grovbrød som jeg heller kan ta med på skolen, er så lei av loff, loff og loff.. Skolen går veldig greit, har egentlig bare hatt info og slappe dager nå i starten, men jeg tror dette kommer til å gå veldig bra. Siden jeg er utv. student syntes de andre elevene det er veldig morsomt å snakke med meg, noe jeg er utrolig glad for. Jeg får daglig en haug spørsmål om norge og hvordan jeg liker USA. Alle amerikanerene blir sjokkerte når jeg forteller hva ditt og datt koster i norge. Men ja, har fått god kontakt med mange nye mennesker. Gleder meg til jeg blir bedre kjent med dem! Nå skal jeg legge meg snart siden jeg må opp kl 5 hver dag. Jepp, må opp klokken 5 på natta/morgenen siden Tyler har "early practice" og Jonathan må kjøre han. Det er slitsomt, men har til nå gått bare bra! 


Vil også gratulere verdens beste farfar med noenogåtti års dagen sin! Tror det er 83, men han ser ikke en dag eldre ut enn 70! Ha en kjempefin dag farfar og kos deg masse, regner med at du skal drikke kaffe og spise kake både her og der slik som du pleier :-) Hils resten av lofoten i fra meg!


Slenger til slutt med noen bilder fra kampen! (Trykk for å få bildene større!)




































































Etter å ha sett på disse bildene kjøpte jeg meg nytt kamera med dobbelt så mange megapixler som det gamle, så blir bedre kvalitet på bilder i framtida! Men GO NATT, opp igjen om 6 timer! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar