onsdag 15. desember 2010

PÅ BESØK HOS KATARINA !!

I helga dro jeg og vertsbror Philipp til San Antonio for å besøke min bestevenn Katarina! Tom kom hjem fra jobb på tirsdag og sa at han hadde kjøpt flybiletter til oss i gave! Lørdags morgen stod vi opp før kl 5 siden flyet vi skulle ta gikk i 7 tia. Tom og Kathy kjørte oss til flyplassen og jeg og Philipp gikk om bord i flyet. Ca 1 time senere landet vi i San Antonio. Da vi kom ut av flyet stod Katarina og vertsfaren James og ventet på oss. Var utrolig godt å få se og gi Katarina en klem igjen etter et halvt år! Vi satt oss i bilen og pratet mens vi kjørte til Jourdanton. Vi måtte jo såklart snakke med hverandre på engelsk siden hverken James eller Philipp skjønner norsk. Det var veldig rart å snakke med Katarina på engelsk! James, verts-pappaen til Katarina var råkul. Han spøket og tullet med oss hele tiden og fortalte morsomme historier. Da vi kom fram til Jourdanton møtte jeg resten av familien til Katarina. De var veldig hyggelige og greie folk. De hadde et veldig stort og fint hus litt utenfor "byen", og det var utrolig koselig der. Vi hjalp litt til med og rydde osv til julefesten som skulle være på kvelden. De pyntet huset med masse lys både inne og ute, skikkelig amerikansk, så hadde de ett "hoppeslott" ute i hagen for småungene! Når vi var ferdige med å rydde var det utrolig deilig å prate norsk med Katarina. I starten var det veldig unaturlig og rart å prate på norsk face 2 face, men det gikk fort over. Vi pratet om alt og ingenting, og det var veldig godt å ha noen å prate norsk med. Litt senere på kvelden sa James at alle måtte komme ut fordi at nissen skulle komme med sleden sin over taket. Jeg skjønte ingenting! Noen få sekunder senere fløy ett helikopter like over hustaket i stooor fart! Helikopteret landet i hagen til Katarina og vi løp bort til det. Det var en venn av James som fløy helikopteret og James sa at Katarina, Philipp og jeg skulle gå å sette oss i helikopteret. SYKT! De tok ut alle dørene på helikopteret og vi satt oss inn og tok på sikkerhetsbeltet og ett headsett med mic. Helikopteret lettet og vi fløy over Jourdanton. Det var helt utrolig sykt. Jeg har alltid hatt lyst til å fly i helikopter, og det var mye kulere enn forventet. Vi fløy rundt omkring området hvor Katarina bor og går på skole, og det var råkult og få se alt i fugleperspektiv. Jeg tror vi fløy i rundt 15-20 minutter. På slutten av turen begynte jeg og Philipp å føle oss litt småkvalme, så det var godt å komme ned på jorda igjen. Selv om jeg ble litt småkvalm var helikopterturen sammen med Katarina og Philipp noe av det råeste jeg har vært med på og jeg kommer aldri til å glemme det! Da vi kom ned på jorda igjen var det de andre sin tur å fly.

Etter ei lita stund begynte det å komme masse folk til festen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det var rundt 50-60-70 folk der til sammen. Det var folk i alle aldre der, og jeg snakket med mange av de. Jeg møtte mange av Katarina sine venner og de var veldig koselige. Vi spiste god mat og satt ute ved bålet og hørte på at andre spilte gitar og sang. Det var veldig god stemning og koselig. Etter en stund dro vi inn og spillet Xbox Kinect. Det var morsomt å se på at de andre danset til dansespillet. Jeg var veldig trøtt etter å ha stått opp i 5 tia, så jeg tror jeg sovnet i 12-1-2 tia en gang! Jeg våknet dagen etterpå på sofaen i 9 tia og fikk høre at festen fortsatte til i 5 tia på natta! Philipp hadde vist holdt seg våken til festen var over. Gale tysker! Jeg la meg ned for å sove igjen siden klokka bare var 9, og jeg våknet igjen i 11-12 tia. Jeg stod opp og tok en dusj og fikk i meg litt mat. Katarina, Linzey (Katarinas vertssøster), Philipp og jeg dro til en gård(?) hvor Linzey's griser holdt til. Vi gikk litt rundt og så på dyrene der inne. Katarina tok en del "fine" bilder av oss og dyrene! Etter Katarina hadde vist oss alle de "søte" dyrene tok hun oss på en liten omvisning av skolen utvendig. Det så ut som en koselig skole og det var rundt 25 grader ute. Sykt at det er midten av desember og over 20 grader ute. Vi satt oss ned og pratet mens vi ventet på at James og Linzey skulle bli ferdige med grisene. Da de var ferdige dro vi tilbake til huset og pakket sammen sakene våre. Vi satt oss i bilen igjen og kjørte til flyplassen. Det var sykt godt å få hengt i lamme bestevennen sin ei lita helg, så det var veldig kjipt å si hadet til Katarina. Men jeg håper jeg får muligheten til å møte henne igjen mens vi er i USA! På flyplassen kjøpte jeg og Philipp hver sin supersized Big Mac før vi hoppet på flyet og dro hjem igjen. TUSEN TAKK FOR EI SUPER HELG KATARINA! <3

1 kommentar:

  1. YEYYYY! :D for et fint blogginnlegg JJ!!! alle på skola i går bare "I WANNA HANG OUT WITH JØRGEN AND PHILIPP SOME MORE!!! THEY ARE SOOOO FUNNY!" hahahahhhahaha. men storkosa mæ ilamme dæ lillevenn. håpa vi kanskje sees en gang til før det bær tilbake over dammen. Love you. <3

    SvarSlett